Bevezetés

Kisebb házi bajnokságok esetén a verseny megszervezése, és az eredmények követése legtöbbször papíron történik, mely nehezíti a feldolgozást. Ezért készítettem egy alkalmazást, mellyel mobileszközünket használva tudjuk a mérkőzések eredményeit rögzíteni és a szoftver segítségével azonnal megtudhatjuk a bajnokság aktuális állását.

Technológia

Az alkalmazás azért készült mobileszközre, mivel egy ilyen bajnokság helyszínén nem biztos, hogy van WiFi (pl. tengerparton), valamint okostelefonja majdnem mindenkinek van.

A fejlesztés során Android Studio-t használtam, mely főleg java-t és xml-t használ.

Funkciók

A szoftver két fajta bajnokságot tud kezelni.

Matching

Körmérkőzéses bajnokság

A játékosok/csapatok eredményeit táblázatba rögzíthetjük. A gyakoribb eredmények külön gombok segítségével elérhetőek. A rögzítendő mérkőzésben játszó csapatokat kétféleképpen is kiválaszthatjuk: legördülő listából, vagy a mérkőzés eredményére kattintva.

Matching

Az eredmények bevitele után/közben megtekinthető a verseny állása. A győzelemért, vereségért és döntetlenért kapható pontokat menüben lehet állítani, az alapértelmezett beállítás 3, 0, 1.

Matching

Egyeneskieséses bajnokság

A mérkőzésekre a sorsolás véletlenszerű. Ha egy páratlansok játékost/csapatot kell összesorsolni, akkor közülük az egyiknek nem kell játszani, automatikusan továbbjut (jelen esetben Józsi).

Matching

Miután az összes mérkőzés eredményét rögzítettük, a következő kör párosítását kisorsolhatjuk.

Matching

A projekt GitHub-ról letölthető.



Kapcsolatok