Bevezetés
Kisebb házi bajnokságok esetén a verseny megszervezése, és az eredmények követése legtöbbször papíron történik, mely nehezíti a feldolgozást. Ezért készítettem egy alkalmazást, mellyel mobileszközünket használva tudjuk a mérkőzések eredményeit rögzíteni és a szoftver segítségével azonnal megtudhatjuk a bajnokság aktuális állását.
Technológia
Az alkalmazás azért készült mobileszközre, mivel egy ilyen bajnokság helyszínén nem biztos, hogy van WiFi (pl. tengerparton), valamint okostelefonja majdnem mindenkinek van.
A fejlesztés során Android Studio-t használtam, mely főleg java-t és xml-t használ.
Funkciók
A szoftver két fajta bajnokságot tud kezelni.
Körmérkőzéses bajnokság
A játékosok/csapatok eredményeit táblázatba rögzíthetjük. A gyakoribb eredmények külön gombok segítségével elérhetőek. A rögzítendő mérkőzésben játszó csapatokat kétféleképpen is kiválaszthatjuk: legördülő listából, vagy a mérkőzés eredményére kattintva.
Az eredmények bevitele után/közben megtekinthető a verseny állása. A győzelemért, vereségért és döntetlenért kapható pontokat menüben lehet állítani, az alapértelmezett beállítás 3, 0, 1.
Egyeneskieséses bajnokság
A mérkőzésekre a sorsolás véletlenszerű. Ha egy páratlansok játékost/csapatot kell összesorsolni, akkor közülük az egyiknek nem kell játszani, automatikusan továbbjut (jelen esetben Józsi).
Miután az összes mérkőzés eredményét rögzítettük, a következő kör párosítását kisorsolhatjuk.
A projekt GitHub-ról letölthető.